Twitter: Ga de interactie aan met je doelgroep!

Berichten versturen via Twitter zorgt ervoor dat je iedere keer een contactmoment creëert met je volgers. Echter, je kunt meer bereiken als je daarnaast veel luistert naar je doelgroep. Hiervoor zul je opzoek moeten gaan naar vragen en problemen vanuit je doelgroep.

Stel dat je goed bent in het repareren van scooters en je bent opzoek naar potentiële klanten, dan ga je opzoek naar mensen die hulp nodig hebben met hun scooter. Hoe je dit kunt doen is als volgt: Ga op je Twitterprofiel naar ‘Twitter Search’ rechtsboven en typ hier “helpen” of “help” (tussen aanhalingstekens) en jouw keyword, bv. Scooter (zonder aanhalingstekens). In de zoekresultaten op Twitter vind je nu tweets met mensen die hulp zoeken voor een scooterprobleem.

twitterbericht zoeken

Blijf zoeken

Uiteraard zijn er niet op elk moment van de dag relevante tweets te vinden. Het is daarom belangrijk dat je dit zeer regelmatig doet, zodat je altijd in de gelegenheid bent om snel te reageren. Reageren op een tweet van een aantal weken geleden heeft niet zoveel zin meer.

Toevoegingen aan keywords

Naast de zoektermen “helpen” en “help” kun je ook de termen “hoe maak” en “hoe doe” gebruiken. Je zult merken dat je ook tweets tegenkomt van andere bedrijven. Indien je deze tweets uit je zoekresultaten wilt halen, kun je -http bij je zoekopdracht zetten (Bv. “helpen” scooter -http). Veel bedrijven plaatsen namelijk tweets waarin webadressen voorkomen.

Bouw je netwerk op

Door mensen via Twitter te helpen met advies zul je wellicht niet altijd direct klanten werven, maar je vergroot de kans dat zij je zullen volgen op Twitter. Daarnaast kunnen zij ook een aanbeveling voor je bedrijf achterlaten en uiteraard aan je denken op het moment dat zij meer hulp nodig hebben.